NT11i
Samochodowy System Detekcji Metanu

NT11i to kompaktowy i lekki samochodowy system detekcji metanu oparty na technologii TDLAS. Urządzenie montowane jest wewnątrz pojazdu, a próbki powietrza pobierane są z przodu samochodu przy użyciu wydajnego systemu pomp. Niewielkie rozmiary i modułowa budowa pozwalają na szybki demontaż i obsługę ręczną, co czyni NT11i niezwykle uniwersalnym rozwiązaniem.
Metoda pomiaru:

NT11i wykorzystuje technologię TDLAS, zapewniającą w pełni selektywną detekcję metanu bez wpływu innych gazów obecnych w powietrzu. Urządzenie wyróżnia się czułością 0,1 ppm, co pozwala na wykrywanie nawet śladowych stężeń i gwarantuje wiarygodność pomiarów w każdych warunkach terenowych.
Pobór próbek:

Próbki powietrza pobierane są z przodu pojazdu za pomocą wydajnej pompy ssącej i węży prowadzących bezpośrednio do komory pomiarowej. Dzięki temu gaz trafia do układu w czasie poniżej jednej sekundy, a cały proces – od poboru do wyniku – nie przekracza 1,5 s.
System wyposażono w filtr hydrofobowy, który chroni komorę pomiarową przed wilgocią i zanieczyszczeniami. Dodatkowo wbudowane czujniki kontrolują przepływ powietrza i drożność instalacji, a zestaw autotestów uruchamiany po starcie systemu zapewnia pełną pewność działania.
Oprogramowanie:

NT11i wyposażono w dedykowane, autorskie oprogramowanie, które w pełni automatyzuje proces pomiarowy. System umożliwia pracę w oparciu o mapy cyfrowe z naniesionymi sieciami gazowymi, co pozwala na łatwe prowadzenie pojazdu wzdłuż gazociągów i maksymalne zwiększenie zasięgu inspekcji.
Oprogramowanie zapisuje wszystkie dane pomiarowe wraz z pozycją GPS RTK z dokładnością 0.1m, prędkością i kierunkiem wiatru, a także prędkością i pozycją pojazdu w przestrzeni. Bazując na zebranych danych oraz informacjach na temat sieciach gazociągów, aplikacja automatycznie wylicza punkty wycieku, a także jego wielkość we wskazanych jednostkach. Dzięki temu użytkownik otrzymuje pełną dokumentację trasy i wyników, a cały proces kontroli jest szybki, przejrzysty i w pełni identyfikowalny.
Moduł GPS:

Wsparcie dla GPS RTK z dokładnością 0,1m.
Odbiornik GNSS, 4-częstotliwościowy
Obsługa systemów GLONASS, GALILEO, GPS, wsparcie dla stacjonarnych stacji bazowych
Antena montowana na dachu znacząco poprawia jakość odbieranego sygnału
| Specyfikacja techniczna: | |
|---|---|
| Zakres pomiarowy: | 100%Vol (bądź 0-40000 ppm) |
| Poziom ochrony: | IP66 |
| Temperatura pracy: | Od -10˚C do 40˚C |
| Dopuszczalna wilgotność: | Do 95% Rh |
| Czas reakcji: | 1,5s |
| Język: | Polski |
| Ostrzeganie alarmowe urządzenia: | Obsługiwane przez dedykowane oprogramowanie |
| Transmisja danych do urządzeń: | Komunikacja domyślna pomiędzy jednostką pomiarową i oprogramowaniem – bezprzewodowa |
| Transmisja danych do urządzeń zewnętrznych: | TCP przez Internet, Ethernet do dowolnego urządzenia zewnętrznego z dedykowanego komputera z oprogramowaniem |
| Komputer z zainstalowaną aplikacją: | Dowolny. Oprogramowanie kompilowane na PC lub Android. |
| Oprogramowanie: | Dedykowane, autorskie, język polski, licencja dożywotnia |
| Stacja pogodowa: | Wysokiej klasy 2 odbiorniki GPS RTK, czujnik prędkości i kierunku wiatru, mocowanie stałe lub magnesy, połączenie bezprzewodowe |
| Źródło zasilania: | Zasilanie 12V z instalacji samochodu lub awaryjnie bateryjne |
| Instrukcja obsługi: | Język polski |
| Certyfikat ATEX: | Tak, na moduł pomiarowy |
| Wsparcie techniczne: | Wsparcie techniczne mailowe i telefoniczne ze strony producenta. |
| Deklaracja zgodności CE: | Tak |
| Serwis gwarancyjny: | Okres naprawy serwisowej urządzenia wynosi do 14 dni kalendarzowych od daty pisemnego powiadomienia przez Zamawiającego. Wykonawca zapewnia gwarancję dostępu do serwisu urządzenia na terenie Polski na okres minimum 10 lat od momentu odbioru przedmiotu Zamówienia. Dopuszczalne inne ustalenia z klientem. |
| Gwarancja: | 24 miesięcy lub wg uzgodnień |
| Zakres pomiarowy w terenie: | Pas pomiarowy – 50 metrów, prowadzenie pomiarów przy jeździe do 40km/h |
| Odporność na korozję: | Wszystkie elementy systemu wykonane bądź z elementów plastikowych bądź ze stali pokrywanej warstwą zabezpieczającą przed korozją |
| Wymiary gabarytowe: | 240x175x130mm (zestaw pompowy z modułem pomiarowym) 360x230x1000mm (stacja pogodowa) |
| Waga: | 5kg cały zestaw |
| Selektywność pomiarów: | Pełna selektywność pomiarów w odniesieniu do metanu – technologia TDLAS |
| Odporność na zmiany temperatury pracy oraz drgania mechaniczne: | Tak |
| Ochrona przed wnikaniem pyłu o wilgoci: | Podwójny system filtracji zabezpieczający przed absorpcją wilgoci i przenikaniem drobnych zanieczyszczeń |
| Autokontrola systemu: | Automatyczny system weryfikacji poprawności pracy układu w zakresie kontroli zera, sensora i podciśnienia w układzie próbkowania |
| Oczyszczanie instalacji próbkowania: | Instalacja wyposażona w dodatkowy punkt wpięcia do podawania sprężonego powietrza w celu oczyszczenia instalacji z wody i pyłu |
| Maksymalna prędkość pojazdu podczas pomiarów: | 50km/h (stacja pogodowa na magnesach), 90km/h (na relingach) |
| Nawigacja: | Nawigacja przy pomocy GPS, w oparciu o mapę cyfrową |
| Rejestracja położenia samochodu: | W oparciu o odczyty GPS, dokładność 0,1m, obsługa RTK. System odczytuje datę, czas, koordynaty i prędkość i położenie samochodu na podstawie GPS oraz wartość pomiaru z instrumentu pomiarowego |
| Montaż anteny: | Antena zamontowana w taki sposób, aby nie była narażona na bodźce zewnętrzne |
| Podkład mapy drogowej: | Obsługa OpenStreetMap |
| Oprogramowanie: | Praca online. Między innymi analiza odległości pojazdu od sieci gazowej, automatyczna klasyfikacja stref skontrolowanych sieci gazowych |
| Import/export: | Obsługa standardu SHP. Nakładka map sieci gazowych na mapę główną. |
| Dokumentacja przebiegu kontroli gazociągów: | System automatycznie zapisuje dane do bazy: data, czas, prędkość pojazdu, współrzędne geograficzne, stężenie gazu. Dane tabelaryczne udostępniane są przez CSV opcja XML-GPX oraz do SHP. Raport generowany jest standardowo do PDF lub na życzenie do XLS lub DOC. |
